...rozhovor...
Kliknut�m na fotografiu sa fotografia zobraz� v p�vodnom rozl�en�.
2
Koment�re
Koment�re a hodnotenia k fotografi�m m��u prid�va� len prihl�sen� u��vatelia. Prihl�ste sa so svojim SME ��tom....rozhovor...
Rovno poviem, e fotka, ako ju ja vnmam, stelesuje jeden z aspektov, ktor rob fotografiu fotografiou, take palec hora, aj dva, +++.
Prca kamery/tecnick spracovanie, nie som si ist i bezfarebnos zachyten moment zvrazuje i oslabuje. Tie neviem, ako vemi je fotka cel, i ako vemi je orezan. Niekedy chceme, aby hlavn tma z pvodnho irieho zberu bola o najvia a fotku oreeme. Ale niekedy, niekedy me by pre fotku lepie, ak je pre fotografa "spacia" tma fotky aj vizulne menia a okolie, kontext zachovan, ak m o vizlne/kognitvne poveda k, alebo doplni hlavn tmu zberu. Niekedy me to, o by sme pvodne chceli ma ako hlavn tmu, keby sme tak vtedy mali po ruke viac tele-objektv, osta takmer miniatrne a fotka me by nakoniec, z diaky a zo iroka, ete psobivejia. To u ale vemi pekulujem, autor rozhodol, o vetko chce ukza.
Ak budeme dverova autorovi, o sa tka voby zarmovania zberu, prvkami vnmam kompozciu ako vemi pdobiv. Neviem ako presne "vantage point", ale as, vytvorenie fotografie asovou transformciou sa z mjho pohadu podaril. Nie som tak sksen, neviem posdi, i by via rchlos mohla napr. nejako vylepi textru vody. Ke spomnam "vantage point", postavenie, umiestnenie kamery, s tu tiene, ktor vstupuj do kompozcie svojou vizlnou vhou. Otzka je, i pridvaj do obsahu. i napr. nejako vylepuj dojem trojrozmernosti, textry, vzdialenosti. i obraz vylepuj, o sa tka vizulnej psobivosti. V irom zbere nejakej poulinej fotografie, kde m obraz viac prvkov si lovek mnoh tiene ani nemus uvedomi, nech by boli tvarom akokovek divn a ni zaujmav, ni vpovedn by nepridvali do obsahu, tak nepsobia ruivo, ak je vytvoren vizlna hierarchia, ak je kompozcia vyven, ak nepodstatn prvok nem vek vizlnu vhu, teda nepta pozornos. Ale pi sa mi, ako tu tiene "vykrojili", vytvarovali topnoky, spodn as nh, do istej miery, iastone, mi mono nieo pridvaj v pozitvnom vizlnom zmysle.
Koncept, mylienka, poetick presah. To je aspekt, ktor je tu pre ma uchvatn. Ako povedal Goethe, prrodu nevidme nikde sprvne, ak ju nevidme vade. Tie, iadne diea sa nediv, ke zvierat v rozprvkach, hoci aj mal myka, rozprvaj. Mono sa rodme so amanskm pohadom, a potom ho strcame... Aj fotografia je rozhovor so svetom. Tto ukazuje, e svet, iv a dokonca aj "neiv" prroda, sm vesmr sa v naich fotografich hlasia o svoje slovo. Tu mi konceptulne do rozhovoru vstupuje svetlo, ktor inokedy me pre oi akoby mla, ako je voda neviditen rybm, samotn slnko tu povie svoje dve slovka. Zanechva ma s pocitom, e kad pohad me by ete ir.
O fotografii
Autor: rudolfo
Pridan�: 20. janura 2023
Po�et zobrazen�: 130 zobrazen
Typ obr�zku: JPG
Ve�kos� obr�zku: 225 166 bajtov
Hodnotenie: 2 hlasy
Podrobn� �daje o fotke
Odfoten�: 20. janura 2023
��rka: 650 px
V��ka: 519 px
Fotoapar�t:
Olympus Imaging Corp. E-450
Expoz�cia: 1/320 sec
ISO: 100
Clona: f/5
Ohniskov� vzdialenos�: 81 mm
Blesk: bez blesku
EXIF: EXIF s�bor
Vlo�enie fotky
Vlo�te si fotku na svoju str�nku!
Zadaj parametre pre vlo�enie HTML k�du:
Vlo�i�:
Ve�kos�:
HTML k�d pre vlo�enie na �ubovo�n� str�nku:
N�h�ad:
...rozhovor...
dokonca medzidruhovy rozhovor, zlate